تخفیف 80 درصدی الیاف پلی استر فیلامنت در حراج کرج

پلی استر دسته ای از الیاف پلی استر فیلامنت یا به طور خاص تر، پلیمرهای تراکمی حاوی گروه های عاملی استری در پیوند اصلی خود هستند اگرچه پلی استرها در طبیعت یافت می شوند، پلی استر به طور کلی به خانواده بزرگی از الیاف پلی استر فیلامنت اطلاق می شود که شامل تمام پلی اتیلن ترفتالات و پلی کربنات می شود الیاف پلی استر فیلامنت یکی از مهم ترین پلی استرهای ترموپلاستیک است.

استفاده رایج از کلمه پلی استر به پارچه ساخته شده از الیاف پلی استر اشاره دارد الیاف پلی استر فیلامنت اغلب با الیاف پنبه ترکیب می شوند برای تولید لباس هایی با خواص بهتر استفاده می شود الیاف پلی استر تولید شده با نام های تجاری تریلن، ترویرا در انگلستان، داکرون در آمریکا، دیولن در آلمان و پریلن در ترکیه پرمصرف ترین الیاف مصنوعی امروزی هستند الیافی است که به راحتی بدست می آید و خواصی نزدیک به الیاف طبیعی دارد.

الیاف

این یکی از الیاف مصنوعی است که بیشتر شبیه به الیاف پنبه است الیاف پلی استر را می توان با الیاف دیگر نیز مخلوط کرد پلی استری که در نتیجه تراکم دیالکول و اسید دی کربوکسیلیک به دست می آید از نظر ساختار شیمیایی در 3 گروه بررسی می شود که الیاف پلی استر PET به دو روش به دست می آید.

در مرحله اول، اتیلن گلیکول و دی متیل ترفتالات به عنوان مواد اولیه در نظر گرفته می شوند در روش دوم، اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک به عنوان ماده اولیه در نظر گرفته می شود مواد خام پلیمریزه شده با سرد کردن در ظرف پلیمریزاسیون گرفته شده و با برش به قطعات کوچک تولید می شود پلیمرها در نقطه ذوب 260 درجه سانتیگراد ذوب می شوند و با چرخش نرم به رشته هایی تبدیل می شوند سپس این رشته ها برای افزایش استحکام تحت یک فرآیند کششی قرار می گیرند.
تحت تأثیر مواد شیمیایی: الیاف پلی استر در برابر اسیدها، حلال های مورد استفاده در تمیز کردن خشک و سفید کننده ها مقاوم هستند. قلیایی های قوی به الیاف آسیب می رسانند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.